вівторок, 27 квітня 2021 р.
четвер, 25 березня 2021 р.
Створюємо разом комфортне освітнє середовище
середа, 24 лютого 2021 р.
Яку професію обрати?
Щоб обрати професію, необхідно спочатку ознайомитися із світом професій. Пропоную твоїй увазі класифікацію Є. Клімова. Вона найбільш відома в сучасній психологопедагогічній науці. Науковець всі професії поділяє на п’ять типів: “людина – природа”, “людина – техніка”, “людина – людина”, “людина – знакова система”, “людина – художній образ”. Пропоную більш детально її розглянути та пройти профорієнтаційний тест.
Людина – природа (П) – предмветом праці є живі організми, рослинний і тваринний світ, біологічні процеси, земля, вода: біолог, ветеринар, зоотехнік, тваринник, агроном, овочівник, садівник, лісник, геолог, океанолог тощо.
Людина – техніка (Т) – предметом праці є машини, апарати й установки, технічні системи, матеріали й енергія: інженер, машиніст, шофер, кранівник, слюсар, радіомеханік, токар, сталевар тощо.
Людина – людина (Л) – предметом праці є самі люди, групи людей чи колективи: офіціант, продавець, лікар, вчитель, вихователь, юрист, екскурсовод тощо.
Людина – знакова система (З) – предметом праці є схеми, цифри, умовні знаки, формули, слова, шифри, коди, таблиці: програміст, статист, економіст, коректор, друкарка, комірник, обліковець, кресляр, топограф.
Людина – художній образ (Х) – предметом праці є художні образи, їхня роль, елементи та особливості, засоби їх побудови: ювелір, фотограф, актор, письменник, музикант, художник.
Перевір, а до якого типу професій відносишся саме ти ?
Переходь за цим посиланням, пройди тест
https://psytests.org/professionе/ddo.html
Джерело: Людина і світ професій: навч.-метод. посіб. [для 8–9-х класів] / [О. В. Мельник, О. Л. Морін, Л. А. Гуцан, С. М. Дятленко, І. І. Ткачук, З. В. Охріменко, О. М. Пархоменко, Л. І. Гриценок ; за ред. О. Л. Мельника]. – Івано-Франківськ : “НАІР”, 2015. – 160 с.
субота, 20 лютого 2021 р.
Психологічний практикум
19 лютого із учням 5-А класу обговорювалося питання чим конфлік відрізняється від булінгу. Під час заняття діти вчилися аналізувати різноманітні ситуації та відповідно на них реагувати.
вівторок, 16 лютого 2021 р.
ВІТАЄМО З ПЕРЕМОГОЮ
12 лютого серед Кременчуцьких навчальних закладів відбувся онлайн-квест STOPБУЛІНГ. У цьому конкурсі брали участь учні 9-В класу Кременчуцького ліцею №6 «Правобережний» Пономарьова Єлизавета та Бадмаєва Ангеліна. Вони вдало захистили свій постер та проявили ерудованість з питань протидії булінгу. Дівчата посіли I місце. Бажаємо подальших успіхів та нових перемог.
Творчий колектив, який працював над відео
Автор відео: Бондаренко К. 11-А
Автор ідеї: практичний психолог Хорольська О. О.
Ролі виконували:
Мирошниченко В. 11-А
Качан М. 11-В
Брндаренко К. 11-А
Храповицький О. 11-В
Соколюк Д. 11-Б
Бажаємо успіхів і натхнення на нові творчі проекти!
четвер, 11 лютого 2021 р.
Як забезпечити безпеку дітей в мережі
Інтернет (для батьків)
Пропонуємо декілька рекомендацій, які слід взяти до уваги:· розміщуйте комп’ютери з Internet-з’єднанням поза межами кімнати Вашої дитини;
· поговоріть зі своїми дітьми про друзів, з яким вони спілкуються в онлайні, довідайтесь як вони проводять дозвілля і чим захоплюються;
· цікавтесь які веб сайти вони відвідують та з ким розмовляють;
· вивчіть програми, які фільтрують отримання інформації з мережі Інтернет, наприклад, Батьківський контроль в Windows*;
· наполягайте на тому, щоб Ваші діти ніколи не погоджувалися зустрічатися зі своїм онлайновим другом без Вашого відома;
· навчіть своїх дітей ніколи не надавати особисту інформацію про себе та свою родину електронною поштою та в різних реєстраційних формах, які пропонуються власниками сайтів;
· контролюйте інформацію, яку завантажує дитина (фільми, музику, ігри, тощо);
· цікавтесь чи не відвідують діти сайти з агресивним змістом;
· навчіть своїх дітей відповідальному та етичному поводженню в онлайні. Вони не повинні використовувати Інтернет мережу для розповсюдження пліток, погроз іншим та хуліганських дій;
· переконайтеся, що діти консультуються з Вами, щодо будь-яких фінансових операції, здійснюючи замовлення, купівлю або продаж через Інтернет мережу;
· інформуйте дітей стосовно потенційного ризику під час їх участі у будь-яких іграх та розвагах;
· розмовляйте як з рівним партнером, демонструючи свою турботу про суспільну мораль.
Використовуючи ці рекомендації, Ви маєте нагоду максимально захистити дитину від негативного впливу всесвітньої мережі Інтернет. Але пам’ятайте, Інтернет, це не тільки осередок розпусти та жорстокості, але й найбагатша в світі бібліотека знань, розваг, спілкування та інших корисних речей. Ви повинні навчити свою дитину правильно користуватися цим невичерпним джерелом інформації.
Та найголовніше, дитина повинна розуміти, що Ви не позбавляєте її вільного доступу до комп’ютера, а насамперед, оберігаєте. Дитина повинна Вам довіряти.
Основні правила безпечного користування
Інтернетом
(для дитини)
1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інфо-рмацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.
2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.
3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.
4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
5. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.
6. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.
7. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.
8. Не давати свої паролі нікому, крім батьків, навіть найближчим друзям.
9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.
10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.
КОРИСНІ РЕСУРСИ
КОНТАКТИ З ІНТЕРНЕТ БЕЗПЕКИ
1. https://disted.edu.vn.ua/media/bp/html/etusivu.htmПортал «Онляндія — безпека дітей в інтернеті».
2. https://la-strada.org.ua/Міжнародний жіночий правозахистий центр «Ла Страда-Україна»
3. https://betterinternetcentre.org/?page_id=30 Центр кращого Інтернету
Література: Ігор Володимирович Литовченко, Сергій Дмитрович Максименко, Сергій Іванович Болтівець, Мирослав-Любомир Андрійович Чепа, Наталія Михайлівна Бугайова. – К.: Видавництво: ТОВ «Видавничий Будинок “Аванпост-Прим”, 2010.– с. –48. (Посібник для батьків "Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі").
вівторок, 9 лютого 2021 р.
До Дня безпечного інтернету
Як протистояти агресивній поведінці в Інтернеті?
Кібербулінг
– це систематична форма агресії, що передбачає
жорстокі дії з метою дошкулити, нашкодити, принизити людину з використанням
інформаційно-комунікаційних засобів: мобільних телефонів, електронної пошти,
соціальних мереж тощо.
Види
кібербулінгу:
1.
Суперечки, або флеймінг (від булі. Flaming – пекучий, гарячий, полум’яний) –
обмін короткими гнівними і запальними репліками між двома чи більше учасниками,
використовуючи комунікаційні технології.
2.
Нападки, постійні виснажливі атаки (булін. Harassment) – найчастіше це залучення
повторюваних образливих повідомлень, спрямованих на жертву (наприклад, сотні
смс-повідомлень на мобільний телефон, постійні дзвінки) з перевантаженням
персональних каналів комунікації. На відміну від перепалки, атаки більш тривалі
і односторонні.
3. Обмовлення, зведення наклепів (denigration) – розповсюдження принизливої неправдивої інформації з
використанням комп’ютерних технологій. Це можуть бути і текстові повідомлення і
фото, і пісні, які змальовують жертву в шкідливій манері.
4.
Самозванство, втілення в певну особу (impersonation) – переслідувач позиціонує себе як жертву, використовуючи
її пароль доступу до її сторінок в соціальних мережах, блогу, пошти, системи
тощо, а потім здійснює негативну комунікацію. Організація «хвилі зворотних
зв’язків» відбувається, коли з адреси жертви без її відому відправляються
ганебні провокаційні листи її друзям і близьким за адресною книгою, а потім
розгублена жертва не очікувано отримує гнівні відповіді.
5.
Ошуканство, видурювання конфіденційної інформації та її
розповсюдження (outing&trickery) – отримання персональної інформації в комунікації і передача її (текстів,
фото, відео) в публічну зону Інтернету або поштою тим, кому вона не
призначалась.
6.
Відчуження (остракізм), ізоляція - виключення людини із будь-якої Інтернет групи.
Як
діяти
в ситуації
кібербулінгу ?
• Якщо тебе образили
один раз краще проігнорувати, тому що кривдники часто ображають людину, але якщо
вони не бачать реакції їм стає не цікаво.
• Якщо образи
повторюються то краще заблокувати агресорів.
• Коли нас ображають то
нам хочеться захистити себе і ми даємо відповіді на образу. Перш ніж писати і
відправляти повідомлення, слід заспокоїтися, вгамувати злість, образу, гнів.
• Хоча Інтернет надає можливості анонімності,
існують способи дізнатися, хто стоїть за певним нік-неймом. Інтернет фіксує
історію, яка складається з публічних дій учасників і визначає
он-лайн-репутацію. Заплямувати цю репутацію легко, виправити - важко.
• Зберігай
підтвердження фактів нападів. Якщо тебе дуже засмутило повідомлення, картинка,
відео тощо, слід негайно звернутися до батьків по пораду, зберегти або
роздрукувати сторінку самостійно, щоб порадитися з дорослими.
За матералами програми «Безпечна поведінка підлітків в Інтернеті» (автор Олексина Оксана Ігорівна).
понеділок, 8 лютого 2021 р.
Профілактика кібербулінгу
08.02.2021 р. у Кременчуцькому ліцеї № 6 "Правобережний" з учнями проведено заняття "Профілактика кібербулінгу". Під час якого підліткам нагадали які є різновиди кібербулінгу та як діяти в небезпечних ситуаціях.
понеділок, 1 лютого 2021 р.
На допомогу вчителю: заходи по профілактиці булінгу
Для формування безпечного освітнього середовища у навчальному закладі, зокрема профілактики булінгу, пропоную педагогам використовувати методичний посібник
"Протидія булінгу в закладі освіти: системний підхід".
Автори та авторки: Андрєєнкова В.Л., Батіна Я.С., Безвершенко А.Е., Бурдун С.І., Бут І.А., Верба О.О., Войцях Т.В., Головаш М.А., Головня М.Б., Губарева О.В., Демченко О.В., Єгорова Н.М., Журба Т.О., Зьома Н.О., Калашник О.А., Кашуба О.І., Колосова Л.Д., Козьменко І.В., Корнєєва О.Л., Корякіна Т.В., Лунченко Н.В., Мальцева В.О., Мацишина С.В., Мельничук В.О., Мельничук О.К., Науменко В.В., Поперека В.О., Селіванова Т.В., Сосновенко Н.В., Хаджийська Л.О., Черепаха К.В., Шиняєва О.М.
Його схвалено для використання в закладах освіти Науково-методичною комісією з проблем виховання дітей та учнівської молоді Міністерства освіти і науки України (протокол No4 від 30.09.2019р.)
Посилання на даний методичний посібник:
Також можна пройти безкоштовні курси по профілактиці булінгу
на prometheus.org.ua за цим посиланням:
https://courses.prometheus.org.ua/courses/course-v1:MON+AB101+2019_T2/about
четвер, 28 січня 2021 р.
середа, 27 січня 2021 р.
Чим конфлікт відрізняється від булінгу ?


Варто пам’ятати, що булінг (цькування) відрізняється від сварки або конфлікту між дітьми кількома типовими ознаками:
По-перше, це систематичність (повторюваність) діяння - вчинення різних формах насильства (фізичного, економічного, психологічного, сексуального, в тому числі за допомогою засобів електронної комунікації) двічі і більше разів стосовно однієї і тієї ж особи;
По друге, булінг (цькування) майже завжди має злий умисел, коли метою дій кривдника є умисне заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страху, тривоги, бажання підпорядковувати потерпілого своїм інтересам та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого;
По-третє, для булінгу (цькування) характерний дисбаланс сил - владний дисбаланс між кривдником і потерпілим (асиметричні відносини), різниця у фізичному розвитку, рівні соціально-психологічної адаптованості, соціальному статусі, стані здоров’я (наявність інвалідності чи особливих освітніх потреб), ментальному розвитку тощо;
По-четверте, відсутність розкаяння у кривдника. Варто пам’ятати, що булінг (цькування) ніколи не припиняється самостійно – потрібно втручання сторонніх осіб, захист і допомога потерпілому, кривднику та свідкам.
Булінг (цькування) відрізняєтьсявід сварки такими ознаками:
- систематичність (повторюваність) діяння (дії або бездіяльності)
- умисні дії (злий умисел)
- владний дисбаланс між кривдником і потерпілим
- відсутнє розкаяння у кривдника.
Конфлікт - це зіткнення протилежно спрямованих, несумісних одна з одною потреб, інтересів, соціальних установок, планів тощо у свідомості окремої особи, яке виникає в міжособистісних взаємодіях окремих осіб чи груп.
Для конфлікту як способу взаємодії характерним є:
По-перше, його не регулярність та випадковість (відсутністю злого умислу);
По-друге, баланс (рівність) сил між його учасниками, владний баланс (симетричні відносини), що характеризується здатністю кожної зі сторін однаково впливати на процес конфлікту, відносною рівністю фізичних сил, соціальнопсихологічної адаптованості, соціального статусу, стану здоров’я, ментального розвитку тощо;
По-третє, спостерігається розкаяння сторін конфлікту та спрямованість зусиль сторін конфлікту на його вирішення
понеділок, 25 січня 2021 р.
Особливості організації розпорядку дня дитини під час дистанційного навчання.
1. Грамотний тайм-менеджмент. Дітям взагалі важко довго втримувати увагу на чомусь, а тим паче – якщо вони вдома. Щоб навчання не розтягувалось на весь день, щоранку складайте мінірозклад. Детально прописуйте, що стільки часу дитина проводить над завданням, а стільки – за відпочинком. Обов’язково робіть перерви хоча б кожні 20-30 хвилин – так дитина ще не встигне остаточно втомитись. А завдяки розкладу вона бачитиме, коли далі зможе займатись чимось цікавим.
2. Окремі робочі місця. Разом із дитиною розмістіть на її столі для навчання всі необхідні для цього предмети (бажано із запасом). Так учень сам долучиться до створення свого робочого простору, це слугуватиме додатковим стимулом там займатись справами.
3. Щоб мотивація до навчання росла, не забувайте хвалити дитину. Вказуйте на всі її успіхи, якими б дрібними вони не були. Під час вимушеної ізоляції непросто всім, а добрі слова від найрідніших підтримують найкраще.