вівторок, 9 лютого 2021 р.

До Дня безпечного інтернету

 Як протистояти агресивній поведінці в Інтернеті?


Кібербулінг – це  систематична форма агресії, що передбачає жорстокі дії з метою дошкулити, нашкодити, принизити людину з використанням інформаційно-комунікаційних засобів: мобільних телефонів, електронної пошти, соціальних мереж тощо.

Види кібербулінгу:

1.      Суперечки, або флеймінг (від булі. Flaming – пекучий, гарячий, полум’яний) – обмін короткими гнівними і запальними репліками між двома чи більше учасниками, використовуючи комунікаційні технології.

2.      Нападки, постійні виснажливі атаки (булін. Harassment) – найчастіше це залучення повторюваних образливих повідомлень, спрямованих на жертву (наприклад, сотні смс-повідомлень на мобільний телефон, постійні дзвінки) з перевантаженням персональних каналів комунікації. На відміну від перепалки, атаки більш тривалі і односторонні.

3.      Обмовлення, зведення наклепів (denigration) – розповсюдження принизливої неправдивої інформації з використанням комп’ютерних технологій. Це можуть бути і текстові повідомлення і фото, і пісні, які змальовують жертву в шкідливій манері.

4.      Самозванство, втілення в певну особу (impersonation) – переслідувач позиціонує себе як жертву, використовуючи її пароль доступу до її сторінок в соціальних мережах, блогу, пошти, системи тощо, а потім здійснює негативну комунікацію. Організація «хвилі зворотних зв’язків» відбувається, коли з адреси жертви без її відому відправляються ганебні провокаційні листи її друзям і близьким за адресною книгою, а потім розгублена жертва не очікувано отримує гнівні відповіді.

5.      Ошуканство, видурювання конфіденційної інформації та її розповсюдження (outing&trickery) – отримання персональної інформації в комунікації і передача її (текстів, фото, відео) в публічну зону Інтернету або поштою тим, кому вона не призначалась.

6.      Відчуження (остракізм), ізоляція - виключення людини із будь-якої Інтернет групи.

Як діяти в ситуації кібербулінгу ?

• Якщо тебе образили один раз краще проігнорувати, тому що кривдники часто ображають людину, але якщо вони не бачать реакції їм стає не цікаво.

• Якщо образи повторюються то краще заблокувати агресорів.

• Коли нас ображають то нам хочеться захистити себе і ми даємо відповіді на образу. Перш ніж писати і відправляти повідомлення, слід заспокоїтися, вгамувати злість, образу, гнів.

  Хоча Інтернет надає можливості анонімності, існують способи дізнатися, хто стоїть за певним нік-неймом. Інтернет фіксує історію, яка складається з публічних дій учасників і визначає он-лайн-репутацію. Заплямувати цю репутацію легко, виправити - важко.

• Зберігай підтвердження фактів нападів. Якщо тебе дуже засмутило повідомлення, картинка, відео тощо, слід негайно звернутися до батьків по пораду, зберегти або роздрукувати сторінку самостійно, щоб порадитися з дорослими.

За матералами програми «Безпечна поведінка підлітків в Інтернеті» (автор Олексина Оксана Ігорівна).

Немає коментарів:

Дописати коментар