Анкета для дослідження міжособистісних стосунків у колективі
Інструкція. Дорогий друже! Просимо тебе відповісти на
кілька запитань. Перш ніж відповісти на кожне питання, уважно прочитай всі
варіанти відповідей і обведи правильну, на твій погляд, відповідь.
Стать: чоловіча жіноча Клас ___________ Вік ___________
1. Як ти почуваєшся у класі?
а) комфортно;
б) неспокійно;
в) самотньо.
2. Чи товаришуєш ти з кимось у класі?
а) так
б) ні
3. Як можна описати стосунки
учнів, які склалися у вашому класі?
а) взаєморозуміння, взаємоповага, співпереживання;
б) час від часу бувають непорозуміння;
в) часті сварки, непорозуміння, висміювання одне одного, агресія;
г) абсолютно байдужі: ніхто нікого не цікавить;
д) стосунки між нами бувають різні залежно від ситуації.
е) нещирі: за злагодою приховується утиск з боку сильних;
4. Я вважаю краще зі своїми
однокласниками:
а) брати участь у громадській роботі;
б) захищати їх від небезпеки;
в) триматися від них подалі;
г) проводити вільний час;
д) допомагати тим, хто потребує цього;
е) обговорювати особисті проблеми;
є) проводити свій день народження;
д) звертатися по допомогу.
5. Що найбільше відповідає
твоїй життєвій позиції?
а) я відчуваю потребу завжди безкорисливо допомагати іншим людям;
б) я готовий відмовитися від власних інтересів заради інших людей;
в) я намагаюся поєднувати власні інтереси з потребами та інтересами Інших
людей;
г) я допомагаю іншим людям, якщо це не суперечить моїм інтересам;
д) я намагаюся не турбувати інших людей через свої особисті проблеми;
е) я можу співчувати іншій людині, проте марнувати час на будь-яку допомогу
не можу;
є) я допомагаю іншим людям, якщо сам маю з цього якийсь зиск;
з) мене не цікавлять інші люди.
6. З яких питань ти хотів би
отримати допомогу від дорослих?
а) як стримувати свою злість?
б) як стати впевненою людиною?
в) як розв’язувати конфліктні ситуації?
г) як спілкуватися з однолітками (на які теми розмовляти, як знаходити
друзів і т.д.)
д) як розвивати позитивні якості характеру?
е) інше…………………………..
Вправи на знайомство
Вправа «Імена та прикметники»
Мета: запам’ятати імена учасників
1. Учасники стають у коло.
2.Перший учасник називає своє
ім’я та прикметник на ту ж букву. Наприклад, великий Володимир або прекрасна
Поліна.
3.Кожен наступний учасник
спочатку повторює імена і прикметники попередніх учасників, а потім називає
своє ім’я та прикметник.
4. Якщо група велика, можна
обмежити повторення до останніх 4–5 учасників.
Вправа «Моя буква»
Мета: розтопити лід, краще
пізнати учасників
Опис:
1. Кожен учасник вибирає собі
будь-яку букву алфавіту й озвучує її всій групі або сусідові.
2. Протягом 2 хвилин учасники
підбирають якомога більше слів, які описують їх і починаються на обрану літеру.
3. Кожен учасник ділиться
своїми словами з групою
Наприклад: мене звуть Вікторія
й моя буква П. Я практична, пунктуальна, розуміюча і прямолінійна.
Можна написати свої імена й
букви на постерах, а потім розвісити їх на стінах для загального ознайомлення
протягом дня. Якщо група учасників дуже велика, потрібно спочатку розділити її
на невеликі команди.
Вправа «Представлення інших»
Учасники утворюють пари.
Бажано, щоб члени пари не були знайомі один з одним. Після цього кожен учасник
опитує свого партнера упродовж певного часу, намагаючись зібрати якнайбільше
інформації про нього. Час обговорюється заздалегідь, але не більш ніж 10
хвилин. Після закінчення часу відбувається зміна ролей у парах
Через 15–20 хвилин учасники
повертаються в коло, і кожен представляє свого партнера, розповідаючи про те,
що йому вдалося про нього дізнатися. Після закінчення учаснику, якого
представляють, дається можливість виправити неточності, додати або пояснити
деякі моменти, а також відповісти на запитання інших членів групи.
Рекомендації. Ведучому краще
запропонувати учасникам варіанти запитань, які вони можуть використати в
процесі збирання інформації. Наприклад:
Яким ім’ям ви волієте, щоб вас
називали?
Яке у вас хобі?
Якби ви хотіли щось змінити в
собі, то що б це було?
Що б ви хотіли повідомити про
себе групі?
Чим би ви хотіли займатися в
майбутньому?
Які риси характеру в людях вам не подобаються найбільше?
Вправа «Інтерв’ю»
Мета: познайомитися, зав’язати
контакти
Тривалість: 10 хв на пару для
інтерв’ю, 2–3хвилини на презентацію кожної людини
1.Учасники розподіляються
на пари.
2. Вони малюють на папері
обриси руки або тіла партнера й заповнюють відповідями на питання інтерв’ю:
ім’я, вік, брати й сестри, робота, заняття, хобі, щось особисте, очікування від
семінару.
3. Кожен представляє учасникам
свого партнера з допомогою листочка з відповідями.
Вправа «Знайомство за ознакою»
Мета вправи: створити умови для
особистого контакту-знайомства учасників і створити комфортні умови для роботи.
Учасники вільно розходяться
кімнатою. Ведучий дає завдання: «Знайдіть одне одного ті, у кого однаковий
колір очей» (варіанти: за місяцем народження, знаком зодіаку, кольором волосся,
у кого в одязі переважає певний колір та ін.). Наприкінці цієї вправи, як і
попередньої, тренер заслуховує враження учасників. Резюмуючи, він говорить про
те, що особисте знайомство дозволить здружитися у колективі.
Вправа «Знайди пару»
Мета: активізувати учасників до
роботи в групі, тренувати увагу до дій іншого, вміти знаходити засоби
невербального спілкування зрозумілі іншим. Час- 10 хв.
Хід вправи
Ведучий роздає картки з назвами
тварин і просить прочитати ці назви подумки. Завдання кожному: знайди собі
пару, але при цьому не можна говорити (можна користуватися лише характерними
жестами тварин). Коли ви знайшли собі пару, лишайтеся поруч і не перемовляйтеся,
поки всі інші теж не знайдуть собі пару.
Коли усі пари знайдено, ведучий
запитує по черзі у кожної: «Хто ви?». Після закінчення вправи можна поділитися
враженнями про те, як учасники шукали собі пару. Назви: кіт, собака, їжак,
лисиця, ведмідь, курка, порося, пінгвін, слон, лев, риба, вуж, кенгуру, орел,
крокодил.
Вправа «Закінчи речення»
Сьогодні на занятті я………
Немає коментарів:
Дописати коментар